lördag 15 maj 2010

En månad kvar till inflyttning

Idag är det precis en månad tills vi får nycklarna till huset. Jag älskar verkligen våren och det finns ingen härligare tid än den då träden knoppar och blommorna börjar blomma. Men i år får våren gärna passera fort och det får mer än gärna bli den 15 juni snabbt.

Idag har vi börjat med ett litet projekt, vi ska nämligen bygga ett vardagsrumsbord. Bordet kommer att bestå av golvplank från en stuga från början av 1900-talet. Det ska bli spännande att se hur bordet ser ut när det är klart, men jag hoppas verkligen att det blir bra för det är inte lätt att hitta ett fint bord.

Sedan har jag även inlett mitt projekt med att hitta stolar till matbordet i köket. Idag hittade jag två stolar som kommer att slippas och målas vita.

2 kommentarer:

  1. Hej gumman! Ja tiden försvinner verkligen iväg. Kan du fatta att vi blir husbor nästan samtidigt!! hehe.. Så kul att läsa om all planering. Har ju varit i samma situation nyss. I helgen går flyttlasset, kan inte fatta det. Men det ska bli kul och spännande. Jag lovar att jag mailar foto imorrn. ;) Puss på dig!

    SvaraRadera
  2. Ja, det ska verkligen bli roligt att flytta. Nu måste vi verkligen hälsa på hos varandra, måste ju ser hur vi båda bor nuförtiden. Puss

    SvaraRadera